BluRay bölümler ve ufak bir sürpriz!

fma

Oyungezer forumlarında ilk duyurumuzu yaptığımızdan beri aradan bayağı bir zaman geçti, neden hâlâ herhangi bir bölüm yayımlamadığımız konusunda bir açıklamayı hakediyorsunuz. :) Çevirilere devam ederken vermemiz gereken en önemli kararlardan biri BluRay mevzusuydu. Herkes gibi TV-Rip bölümleri mi kullanalım, BluRay’leri mi bekleyelim, yoksa ikisini birden mi yapalım diye bu işe ilk kalkıştığımız günden beri tartışıyoruz. Dün en sonunda her bir alternatifin bize ne gibi artı ve eksiler getirdiğini masaya yatırdıktan (ve Go Kart’ta birbirimize bol bol tosladıktan) sonra kararımızı vermiş olduk. Madem ki herkesin arşivinde bulundurmak isteyeceği bir iş yapmak istiyoruz, bunun en yüksek kalitede olması adına sizleri bir süre daha bekletmeyi göze aldık.

BluRay disklerin çıkmasına daha vakit olduğu için (ilk disk 26 Ağustos’ta çıkıyor) boş durmaya gönlümüz el vermedi tabii. Başka ne yapabiliriz diye düşünürken anime bölümleriyle birlikte FMA’nın mangasını da Türkçeye çevirmeye böylece karar vermiş olduk. Diğer bir deyişle çıkarttığımız bölümleri izlemeden önce veya sonra oturup o bölümlere ait manga bölümlerini de Türkçe olarak okuyabileceksiniz.

Şu anki planımız aylık paketler yayımlamak. Örneğin Eylül ayının başında çıkartacağımız ilk paket animenin ilk iki bölümünü, Blind Alchemist OVA’sını ve bu bölümlerin uyarlandığı manga bölümlerini içerecek. Ardından her ay ortalama dört anime ve sekiz manga bölümü yayımlayacağız. Seriyi geriden takip etmenin bize kazandırdığı zamanıysa yine boşa harcamamayı planlıyoruz. İTÜ Otaku ile ortak çalışmalarımız devam edecek, ve bu süre içerisinde bizi başka projelerin içerisinde de görme ihtimaliniz var.

Blog’u da bu haberle birlikte resmen halka açmış bulunuyoruz. :) Henüz indirecek bir bölüm barındırmasa da düzenli olarak FMA hakkında güncel haber ve bilgiler girmeye çalışacağız. Bu işe kalkıştığımızdan beri hevesimiz dinmiş değil. FMA için yapmak istediklerimiz ise sadece fansub ile sınırlı değil. Şimdilik sadece bekleyin ve görün diyebiliyoruz. :)

13 Responses to “BluRay bölümler ve ufak bir sürpriz!”


  1. 1 glowel 01 Tem 2009, 14:56

    BluRay sürümleri bekleme kararınız yerinde olmuş bence. Sonucun emeğinize değecek kalitede olacağından eminim.
    Manga’yı çevirmeye karar vermeniz de çok güzel olmuş. Heyecanla bekliyorum :D

  2. 2 Çağlayan 01 Tem 2009, 15:31

    Manga mı!? Muhteşem haber!

  3. 3 Ayna-i Marzî 01 Tem 2009, 16:59

    Blog hayırlı olsun başta, ben forumda duyuruyu görmemiştim, şimdi Eren’in Twitter’ından gördüm :)

    Bluray ilgimi çekmiyorken (kedi ulaşamadığı ete murdar der, evet) mangayı merakla bekliyor ve kolaylıklar diliyorum.

  4. 4 Judu 01 Tem 2009, 17:12

    Ben de forumda görmemiştim. Twitter işe yarıyormuş. : )

    Hem bluray hem de tv-rip olması iyi olurdu aslında. Ülkemizde hâlâ kota denen bir nane var. Ayrıca herkesin bilgisayarı bluray kalitesindeki dizi/filmleri rahatça oynatamıyor.

    Kalkındığınız iş hayırlı uğurlu olsun. : )

  5. 5 Judu 01 Tem 2009, 17:32

    Fazla değil, iki dakika düşününce saçmaladığımı farkettim. : )

  6. 6 Çağlayan 01 Tem 2009, 17:39

    Bluray konusunda ayna ve cudu’ya katılıyorum (her ne kadar cudu saçmaladığını düşünse de :P)

  7. 7 erengy 01 Tem 2009, 17:55

    O konuda ben de size katılıyorum ama BluRay demek illa ki kasıntı olacak demek değil. Benim dört senelik bilgisayarım çoğu BluRay rip’ini oynatıyor mesela, ki dört sene öncesi için bile süper bir bilgisayar değil kendisi. Onu ayarlayıp optimize etmek encoder’ımız Deddo’nun yeteneklerine kalıyor artık. (: Ayrıca henüz kesin bir karara varmış değiliz ama 1080p ve 720p olmak üzere iki sürüm çıkartabiliriz.

  8. 8 Shana 01 Tem 2009, 18:48

    Sonunda arkadaşlar ((:
    Başarılar diliyorum ve Go Kart olayını da çok kıskandım (((:
    Peki nii-san olayını ne yaptınız acaba?

  9. 9 monthius 01 Tem 2009, 18:55

    Bir dahakine sen de gel mutlaka o zaman İpek. :P Fırsat buldukça gitmek istiyorum ben bundan sonra, bayağı eğlendik dün. :)

    Nii-san olayı için bir önceki haberin yorumlarına bakmalısın, orada tartışılıyordu en son. :P

  10. 10 berrinsun 01 Tem 2009, 23:11

    blogun wordpress olması güzel olmuş bu bir. İkincisi blu-ray konusunda aynaya, juduya ve çağlayan’a da katılıyorum :D ama giriştiğiniz çok güzel bi olay, destekliyorum :D

  11. 11 Deddo 04 Tem 2009, 11:38

    Bluray olacak diye sizde çalışmayacak şeklindeki düşüncelerinizi çöpe atın acil, hemen, şimdi!

  12. 12 pabucumunsatanisti 05 Tem 2009, 23:41

    Bluray release sighted, commencing download abanışı.
    Merakla bekliyoruz.

  13. 13 gzsubs 26 Ağu 2009, 17:29

    bugün 26 ağustos, hemen alın diski! ya da download edin, her neyse :D


Bir Cevap Yazın

